Volkswagen jest największym europejskim i drugim największym światowym producentem samochodów. Pozycja producenta z Wolfsburgu jest naprawdę mocna, a było to możliwe między innymi dzięki mądremu działaniu w zgodzie z panującymi rynkowymi trendami. Idealnym przykładem jest tutaj Volkswagen Golf Plus. Zagrało tu naprawdę wiele – popularność miniwanów w momencie premiery auta, wykorzystanie znanej marki, jaką niewątpliwie jest Golf, a także dobra stylistyka i solidne wykonanie. Jeżeli szukasz takiego auta, jak Volkswagen Golf Plus, koniecznie zajrzyj na oferty zamieszczone na naszej stronie internetowej!
Volkswagen Golf plus - czy sprosta oczekiwaniom?
Volkswagen Golf Plus jest kompaktowym minivanem, który produkowano od roku 2005 do 2014. Model ten jest nieco podobny do Golfa V (ten sam typ podwozia). Różni się jednak wymiarami, nadwoziem i odświeżonym wnętrzem. Inne wspólne cechy, jakie dzieli ze wspomnianym poprzednikiem, to zagłówki i boczne lusterka. Jest to pierwszy minivan, w którym znalazły się ledowe światła tylne.
Volkswagen Golf Plus – zmodernizowana wersja
Pierwsza modernizacja standardowego Golfa Plus miała miejsce w roku 2008. Po liftingu kierowcy, którzy zaprzyjaźnili się z tym modelem, mogli zauważyć zmieniony pas przedni, a także inny wygląd reflektorów, nie zapominając o bardziej nowoczesnym wnętrzu, które także zostało odświeżone.
Kolejnym przełomowym momentem dla Golfa Plus jest rok 2013. To właśnie w tym roku po raz pierwszy Volkswagen zaprezentował bardziej sportową wersję, której nadał nazwę Sportsyan. Niektórzy mówią, że jest to następca Golfa Plus, jednak wiele podobieństw wskazuje na to, że to kolejna odsłona modelu, któremu jest poświęcony ten artykuł. To, co się nie zmieniło, to wersja pięcioosobowa, a to, co wyróżnia Sportsyan od typowego Plusa to bardziej funkcjonalne wnętrze i mniej nieregularnych kształtów.
Volkswagen Golf Plus – czym się wyróżnia?
Golf Plus można otrzymać w wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Wybierając wersję z silnikiem benzynowym należy się spodziewać, że nie osiągnie się zbyt dużej prędkości, gdyż maksymalna moc 1,4 l silników wynosi 90 KM, a 1,6 l 102 KM. Ci, którzy poszukiwaliby lepszej dynamiki, znaleźliby ją w modelach, gdzie oprócz silnika o pojemności 1,4 l znalazła się także turbosprężarka i kompresor, które są względem siebie doskonale kompatybilne. Takie rozwiązanie sprawiło, że znacznie wzrosła moc silnika, nawet do 170 KM.
Jeśli chodzi o modele z silnikiem wysokoprężnym, to największym zainteresowaniem cieszy się wersja z silnikiem TDI o pojemności 1,9 l. Można wybrać Golfa Plus z silnikiem o takiej pojemności, który rozwija moc do 90 KM lub do 105 KM. Bardziej nowoczesne są te modele, w których Volkswagen zastosował 2-litrowe silniki TDI o mocy 110 KM oraz 140 KM.
Innym elementem, który sprawia że Golf Plus wyróżnia się z tłumu, jest dwusprzęgłowa przekładnia DSG oraz 6-biegowa skrzynia biegów, którą obsługuje się manualnie. Łatwiej też podróżuje się w trudnych warunkach, wiedząc, że Plus ma mocne zawieszenie. Dzięki niemu udaje się wyjść z twarzą przy dynamicznych manewrach, a także można bardziej cieszyć się cichą pracą tego modelu.
Volkswagen Golf Plus dla wszystkich?
Pomimo tego, że Golf Plus robi dobre pierwsze wrażenie, są w nim takie rozwiązania, które nie każdemu przypadną do gustu. Mowa tutaj na przykład o stosunkowo wysokiej emisji CO2 - nie mieści się w normie 95 g/km, osiągając wartość *114 g/km. Mając na uwadze ten wskaźnik, a także to, że przy całym swoim uroku, trzeba za ten model słono zapłacić, wielu zmotoryzowanych zastanowi się poważnie nad wyborem Plusa. Tym bardziej, że są w nim takie rozwiązania konstrukcyjne, do których można się przyczepić, jak, chociażby duża awaryjność. Model ten sprawia dobre pierwsze wrażenie, jednak podczas codziennej jazdy przez dłuższy czas wychodzi to, że producent zastosował materiały, które zaczynają się psuć.